یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد گلدان سفالي از لالجين

خريد آنلاين انواع گلدان سفالي و سراميكي از لالجين

خريد گلدان سفالي از لالجين

۴ بازديد

خريد گلدان سفالي از لالجين

شهر لالجين به عنوان پايتخت سفال ايران و همينطور شهر جهاني سفال مركز توليد و فروش انواع اشياء سفالي مانند گلدان سفالي، اكسسوري هاي سفالي و غيره مي باشد، اگر قصد خريد گلدان سفالي را داريد با شهر سفال همراه باشيد تا بيشتر راجع به گلدان سفالي صحبت كنيم.

نحوه ساخت گلدان سفالي

سفالگران لالجيني با استفاده از گل رس كه نحوه ساخت آن را نيز توضيح مي دهيم به دو روش گلدان سفالي را مي سازند، يك روش استفاده از چرخ سفالگري و روش ديگر استفاده از قالب هاي گچي مي باشد، در روش چرخكاري سفالگران پشت ميز چرخ مي نشينند و با استفاده از تكنيك هاي مخصوص آن مدل خاص از گلدان كه مدنظر دارند را مي سازند، به گلدان ساخته شده از اين روش چرخي هم مي گويند.

در روش ساخت سفال با چرخ سفالگران از ابزاري مثل ورقه مسي 3گوش به نام موشده (مُشده) براي صاف كردن و برداشتن اضافات از سطح ظرف، سيم مسي براي جدا كردن ظرف از چرخ، يك ظرف پر از آب براي خيس كردن دست هاي سفالگر، چند عدد تخته براي قرار دادن سفال روي آن، و ابزاري مثل چاقو براي تراش دادن، يك سطل آب و ابر براي شستن ظرف استفاده مي كنند.

خريد گلدان سفالي از لالجين

مرحله ي تراش در كارگاه سفالگري، با ابزار تراش و چرخ، زائده هاي سفال را جدا مي كنند تا به ظرافت و زيبايي مطلوب برسند _ خريد گلدان سفالي

بعد از اين سفال مورد نظر ساخته شد آن را با سيم مسي از چرخ جدا مي كنند و روي تخته مي گذارند و اجازه مي دهند مدتي در هواي آزاد بماند تا خشك شود، بعد از اينكه مقداري خشك شد آن را با ابزار مخصوص تراش مي دهند تا اضافه هاي سطح گلدان از بين برود، سپس جاهايي كه تراش خورده را با ابر مي شورند و دوباره مقابل نور خورشيد قرار مي دهند تا كامل خشك شود.

بعد از اين مرحله گلدان هارا داخل كوره هاي مخصوص مي چينند و اجازه مي دهند گلدان ها براي چند ساعت در حرارت تقريبا هزار درجه سانتي گراد بپزند. وقتي كه كوره خاموش شد و سرد شد گلدان ها را خارج مي كنند در اين مرحله گلدان حالت سفال خام يا بسكويتي دارد. 

در روش قالب هاي گچي هم تمام اين مراحل طي مي شود فقط بجاي چرخ از قالب استفاده مي شود، به دليل اينكه در قالب هاي گچي تنوع زيادي وجود دارد و مي شود قالب همه مدل ها را ساخت، به همين خاطر مدل هاي متنوعي هم مي توان از اين طريق توليد كرد. اگر مي خواهيد روشهاي ديگري از ساخت سفال را بدانيد مقاله روشهاي ساخت سفال را مطالعه كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: آموزش سفالگري با چرخ

خريد گلدان سفالي از لالجين

سفالگري با چرخ _ عكاس: سيامك اميدي _ خريد گلدان سفالي

در اينجا هر سفالگري روش مخصوص خود را براي نقاشي روي سفال خام دارد به عنوان مثال بعضي ها گلدان ها را بصورت خام و رنگ نشده ميفروشند اما بعضي ها آنها را را نقاشي مي كنند.

يك روش استفاده از رنگ هاي روغني و شيميايي براي نقاشي است كه بعد از آن نيازي نيست كه سفال مجدد پخته شود، يك روش لعابكاري است كه بعد از اينكه سفال لعاب خورد حتما بايد مجدد داخل كوره رود تا پخته شود، در روش ميناكاري سفال چون سفال لعاب مي خورد بايد بعد از لعاب دوباره حرارت ببيند.

كسب اطلاعات بيشتر: خريد سفال خام

نحوه توليد گل سفالگري

خاك مخصوص گل كه خاك رس است از سطح شهر لالجين تهيه مي شود، در يك سري مكان هاي مخصوص توليد گل سفالگري خاك رس را الك مي كنند و بعد متناسب با مقدار خاك داخل آن آب مي ريزند و خوب هم ميزندد، اين كار داخل حوض هاي مخصوص توليد گل انجام مي شود.

براي مدتي اين تركيب مقابل نور خورشيد قرار مي گيرد تا آب اضافي آن تبخير شود و گل ساخته شود. با استفاده از وسيله اي گل را برش مي دهند تا حمل و نقل آن آسان شود. اين گل را براي استفاده به كارگاه ها مي برند و خوب گل را ورز مي دهند تا هواي داخل آن از بين برود و سپس آن را براي توليد سفال استفاده مي كنند.

كسب اطلاعات بيشتر: چگونه خاك رس به گل سفالگري تبديل مي شود؟

گلدان سفالي براي گياه

بعضي از گياهان با توجه به ويژگي هايي كه دارند مناسب براي كاشت در گلدان سفالي هستند، زيرا گلدان سفالي متخلخل است و داراي منافذ مي باشد و اين باعث مي شود خاك گلدان زودتر خشك شود اگر گياه ما سازگار با اين ويژگي ها نيست بايد از گلدان سراميكي استفاده كنيم زيرا گلدان سراميكي بدنه متخلخل ندارد.

خريد گلدان سفالي از لالجين

خريد گلدان سفالي

ويژگي هاي گلدان سفالي

گلدان سفالي به دليل اينكه از گل ساخته شده است علاوه بر ويژگي هاي ديگر حس خوبي دارد و انرژي مثبتي منتقل مي كند، از طرفي از لحاظ فيزيكي سبك است البته اين بسنگي به ابعاد آن دارد ولي در كل از گلدان سراميكي سبك تر است و قيمت آن هم مناسب تر است.

خريد گلدان سفالي از لالجين

خريد گلدان سفالي از لالجين

گلدان سفالي بدون لعاب

همانطور كه مي دانيد ما دو مدل گلدان سفالي داريم، گلدان سفالي لعاب دار و بدون لعاب، گلدان سفالي بدون لعاب فقط يكبار داخل كوره پخته مي شود و يكبار حرارت مي دهد، افرادي كه اشياء نوستالژي و قديمي را مي پسندند گلدان سفالي را بيشتر در اين حالت استفاده مي كنند يعني بدون لعاب در بعضي موارد دوست دارند گلدان حتي رنگ و طرحي هم نداشته باشد و حالت خام و بيسكويتي باشد.

در بعضي موارد هم اين گلدان ها را با رنگ هاي شيميايي و پلاستيكي نقاشي مي كنند كه نيازي به پخت مجدد ندارد. از آنجايي كه گلدان سفالي در بدنه خود خلل و فرج دارد و داراي تخلخل است، به همين دليل هوا به آساني داخل گلدان رفت و آمد دارد و خاك گلدان سريع تر خشك مي شود پس مناسب گياهان رطوبت دوست نيستند.

اين نوع گلدان ها بيشتر مناسب گياهاني مثل ساكولنت و كاكتوسي هستند، گلدان سفالي بدون لعاب اگر در هواي آزاد قرار بگيرد ممكن است به مرور زمان تغيير رنگ بدهد و بشكند و همينطور قابل شست و شو نيست.

خريد گلدان سفالي از لالجين

خريد گلدان سفالي از لالجين

گلدان سفالي لعاب دار

گلدان سفالي لعاب دار از آنجايي كه بعد از يكبار پخت در كوره لعاب زني مي شوند مجدد براي پخت لعاب داخل كوره مي روند پس دوبار حرارت مي بينند و نسبت به گلدان سفالي بدون لعاب مقاومت بيشتري دارند و خاك گلدان را مدت بيشتري مرطوب نگه مي دارند. اين مدل گلدان ها ممكن است در هواي آزاد شكننده باشند ولي به دليل لعابكاري شدن قابل شست و شو هستند.

خريد گلدان سفالي از شهر سفال

شما كاربران گرامي مي توانيد انواع گلدان هاي سفالي را در فروشگاه ما مشاهده كنيد و سپس با توجه به نياز خود يك مدل را انتخاب كنيد، براي خريد گلدان سفالي بصورت عمده لازم است كه با شماره 09189082388 تماس بگيريد تا همكاران ما شما را راهنمايي كنند.

براي اينكه اطلاعات بيشتري راجع به سفال كسب كنيد مي توانيد مقاله سفال چيست را مطالعه كنيد.

راستي! خوشحال ميشيم در   كانال تلگرام   يا  پيج اينستاگرام    شهر سفال عضو بشيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.