دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آموزش نقاشي روي سفال خام

خريد آنلاين انواع گلدان سفالي و سراميكي از لالجين

آموزش نقاشي روي سفال خام

۴ بازديد
آموزش نقاشي روي سفال خام | شهر سفال

آموزش نقاشي روي سفال خام

امروزه هنر نقاشي روي سفال يكي از هنرهاي زيبا و پرطرفدار مخصوصا بين خانم ها است. اگر فقط استعداد نقاشي شما خوب باشد به راحتي و با كسب مقداري اطلاعات راجع به ابزار و وسايل موردنياز مي توانيد اين كار را انجام دهيد. نقاشي روي سفال قدمت زيادي دارد و از گذشته تاكنون دستخوش تغييرات زيادي بوده و پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه طراحي، رنگ و ابزار داشته كه به زيباتر شدن اين هنر كمك زيادي كرده است. با شهر سفال همراه باشيد.

آموزش نقاشي روي سفال خام | شهر سفالآموزش نقاشي روي سفال خام

كاربردهاي نقاشي روي سفال خام

هنر نقاشي روي سفال علاوه بر اينكه يك راهي براي كسب درآمد است، از طرفي بهترين سرگرمي براي افرادي است كه مي خواهند وقت خود را به بطالت نگذرانند و از آن به بهترين نحو ممكن استفاده كنند. از طرفي اين كار مي تواند يك راه و روش براي درمان مشكل بيش فعالي و يا عدم تمركز باشد.

سفال هاي نقاشي شده هم مي توانند كاربردهاي مختلفي داشته باشند، هم كاربرد تزئيني و هم كاربرد مصرفي، بطور مثال محصولاتي مثا گلدان، كوزه، ظروف مصرفي و دكوري كه هر كدام كاربردهاي خاص خود را دارد. در ادامه مطلب به آموزش نقاشي روي سفال خام مي پردازيم.

وسايل موردنياز نقاشي روي سفال خام

  • ظرف سفالي خام
  • سمباده
  • پارچه تميز
  • رنگ (گواش، اكريليك، رنگ روغن)
  • قلم مو در سايزهاي مختلف
  • مداد
  • كاربن
  • چسب چوب
  • اسپري تثبيت كننده
آموزش نقاشي روي سفال خام | شهر سفالآموزش نقاشي روي سفال خام

مراحل نقاشي روي سفال خام

ابتدا يك ظرف سفالي خام را با سليقه خودتان تهيه كنيد و با استفاده از سمباده سطح سفال را خوب سمباده بكشيد تا بدنه آن صاف و يكدست شود و هنگام نقاشي مشكلي ايجاد نكند، سپس با يك پارچه تميز خاك هاي اضافي را پاك كنيد، در اين مرحله مي توانيد سفال را با آب سرد هم بشوييد اما بايد اجازه دهيد تا خوب خشك شود تا هنگام نقاشي رنگ روي سفال پوسته نشود. سپس مقداري چسب را با آب مخاوط كنيد تا رقيق شود بعد با يك قلم مو سطح سفال را كامل چسب چوب بزنيد، اين كار باعث مي شود كه هنگام نقاشي سفال رنگ را به خود جذب نكند.

بعد از اينكه چسب چوب زديد و كار خوب خشك شد دوباره يك سمباده نرم به بدنه سفال بكشيد. به اين كاري كه انجام داديد زيرسازي مي گويند، براي ايجاد يك پس زمينه روي سفال هم مي توانيد يك لايه نازك رنگ سفيد روي سطح كار بزنيد.

بعد از آماده شدن ظرف سفالي براي نقاشي، طرح موردنظر خود را با مداد روي سطح سفال بكشيد يا با استفاده از كاربن طرح را روي سفال پياده و كپي كنيد. سپس مي توانيد با استفاده از گواش، رنگ روغن يا رنگ اكريليك طرح موردنظر را رنگ آميزي كنيد. بعد از اينكه كار رنگ آميزي تمام شد بگذاريد كار شما خوب خشك شود.

در مرحله بعد براي اينكه كار شما ظاهر زيباتري داشته باشد و براق باشد و همينطور هنگام شست و شو پاك نشود بايد تثبيت كننده را روي كار اسپري كنيد. اگر اين كار را انجام ندهيد رنگ ها رنگ ها به راحتي با آب پا مي شوند چرا كه حلال آنها آب است. اگر اسپري تثبيت كننده در دسترس نداشتيد مي توانيد از اسپري مو يعني تافت استفاده كنيد. نكته قابل ذكر اين است كه رنگ اكريليك با آب پاك نمي شود.

آموزش نقاشي روي سفال خام | شهر سفالآموزش نقاشي روي سفال خام

بيشتر بدانيد: آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

نقاشي روي سفال خام در خانه

شما مي توانيد اين كار را به راحتي در منزل انجام دهيد، زيرا تهيه وسايل آن مشكل نيست و به راحتي تهيه مي شوند، سفال هم قبلا يكبار پخته شده و بعد از رنگ آميزي نيازي به كوره و پخته شدن ندارد البته اين در صورتي است كه شما سفال را لعاب نزنيد، زيرا لعاب بايد حتما پخته شود.

اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد به كمك آن اين هنر زيبا را انجام دهيد و كارهاي زيبايي را توليد كنيد. با اين روش مي توانيد هفت سين و تخم مرغ هاي عيدنوروز را با سليقه خودتان نقاشي كنيد.

 

راستي! خوشحال ميشيم در   كانال تلگرام   يا   پيج اينستاگرام   شهر سفال عضو بشيد.

نقاشی رنگی کودکانه، یکی از فعالیت‌های هنری مهم است که به کودکان این امکان را می‌دهد تا خلاقیت و ابتکار خود را در زمینه هنری به نمایش بگذارند. این فرآیند هنری، به کودکان فرصت می‌دهد تا با استفاده از رنگ‌ها و خطوط، احساسات و تصاویر خاص خود را بازنمایی کنند. از طریق نقاشی رنگی، کودکان قادر به بیان افکار و احساسات خود به یک شیوه غیرکلامی می‌شوند و این امر به توسعه مهارت‌های زبانی و ارتباطات اجتماعی آن‌ها کمک می‌کند.

 

همچنین، نقاشی رنگی برای کودکان یک فرایند آموزشی است که توانایی تمرکز و توجه آن‌ها را ارتقاء می‌دهد. هنگامی که کودکان به ترتیب رنگ‌ها، انتخاب شکل‌ها و آزادانه بروز خلاقیت در آثار خود مشغول می‌شوند، این فعالیت به توانایی‌های حرکتی دستی آن‌ها نیز افزوده می‌شود. به این ترتیب، نقاشی رنگی نه تنها یک فعالیت هنری خوشایند برای کودکان است بلکه به توسعه مهارات فردی آن‌ها در زمینه‌های هنری، حسی، و حتی تحلیلی کمک می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.