دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

خريد آنلاين انواع گلدان سفالي و سراميكي از لالجين

آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

۱۲ بازديد
آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي | شهر سفال

آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

يكي ديگر از كارهايي كه مي توان به وسيله سفال خام انجام داد نقاشي روي سفال خام است. اين هنر زيبا امروزه به عنوان يك شغل خانگي توسط افرادي كه استعداد نقاشي دارند انجام مي شود. براي انجام اين كار به يك سري وسايل نياز داريم كه در ادامه مطلب با آنها آشنا مي شويم، پس با شهر سفال همراه باشيد.

وسايل موردنياز نقاشي روي بشقاب سفالي

  • بشقاب سفالي خام
  • سمباده
  • پارچه تميز
  • قلم مو در شماره هاي مختلف
  • چسب چوب
  • كاربن
  • گواش در رنگ هاي مختلف
  • اسپري كيلر
آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي | شهر سفالآموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

بيشتر بدانيد: آموزش نقاشي روي سفال خام

مراحل آموزش نقاشي روي سفال

در ابتدا بايد يك بشقاب سفالي خام كه شكستگي يا ترك ندارد را انتخاب كنيد، اگر بشقاب مشكلي داشته باشد شما نمي توانيد طرح خود را به خوبي روي آن اجرا كنيد و نتيجه قابل قبولي نخواهيد گرفت. پس يك بشقاب سفالي خام در هر سايزي كه مي خواهيد انتخاب كنيد. سپس با استفاده از سمباده بشقاب را به خوبي سمباده بكشيد تا پستي بلندي هاي آن از بين برود و سطحي صاف و صيقلي داشته باشد، بعد با استفاده از يك پارچه تميز گرد و خاك بشقاب را پاك كنيد يا مي توانيد آن را بشوييد، اما بعد از شستن بايد صبر كنيد تا كامل خشك شود.

آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي | شهر سفالآموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

كسب اطلاعات بيشتر: خريد بشقاب سفالي خام

در اين مرحله از كار چسب چوب را رقيق كنيد و با استفاده از يك قلم مو كل بشقاب را چسب چوب بزنيد و بعد به وسيله گواش سفيد رنگ يك لايه نازك به عنوان زيرساز به سطح بشقاب بزنيد. بعد از اين مرحله مي توانيد نقاشي را شروع كنيد.

طرح موردنظر خود را هم مي توانيد بااستفاده از مداد روي بشقاب بكشيد و هم مي توانيد به وسيله كاربن طرح را روي بشقاب انتقال دهيد. شما مي توانيد براي نقاشي از گواش، اكريليك يا ويتراي استفاده كنيد كه كاملا سليقه اي است در اينجا ما كار با گواش را توضيح مي دهيم.

بعد از اينكه طرح بطور كامل روي بشقاب پياده شده با استفاده از رنگ هاي مختلف و قلم مو با شماره هاي مختلف كه اصولا شماره هاي ۲، ۳، ۵، ۷ است طرح خود را رنگ آميزي مي كنيم. بعد از تمام شدن رنگ آميزي اجازه مي دهيم تا كامل خشك شود. بعد از اينكه بشقاب خشك شد بايد آن را اپري كنيم يعني با استفاده از اسپري كيلر و از فاصله ۲۰ سانتي متري كل كار را اسپري مي كنيم. اين كار باعث مي شود كه سطح كار ما شفاف و براق شود و جلوه زيبايي داشته باشد و از طرفي مي توان بشقاب را به راحتي شست و پاك كرد.

آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي | شهر سفالآموزش نقاشي روي بشقاب سفالي

كسب اطلاعات بيشتر: آموزش ميناكاري روي سفال

هنر نقاشي روي بشقاب سفالي

شما براي شروع كار و انجام اين هنر زيبا لازم نيست هزينه زيادي صرف كنيد به اين دليل كه براي انجام آن به وسايل خاصي نياز نداريد و به راحتي مي توانيد آن ها را تهيه كنيد. براي تهيه بشقاب سفالي خام هم مي توانيد آن را از شهر لالجين كه محل توليد آن است تهيه كنيد تا قيمت كمتري داشته باشد. براي انجام اين كار هم نيازي نيست حتما يك كارگاه يا مكاني خاصي داشته باشيد يك فضاي كوچك هم مي تواند به شما كمك كند. اين بشقاب ها بعد از نقاشي نيازي به پخت ندارند و در هواي آزاد خشك مي شوند، اينكه براي انجام اين كار به كوره احتياجي نيست يك نكته مثبت است.

اميدواريم مطلب آموزش نقاشي روي بشقاب سفالي براي شما مفيد باشد، براي انجام حرفه اي اين كار لازم است بيشتر تحقيق كنيد تا كار خود را به بهترين نحو ممكن انجام دهيد.

راستي! خوشحال ميشيم در   كانال تلگرام   يا   پيج اينستاگرام   شهر سفال عضو بشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.