یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد انواع ظروف سراميكي شب يلدا

خريد آنلاين انواع گلدان سفالي و سراميكي از لالجين

خريد انواع ظروف سراميكي شب يلدا

۶ بازديد
خريد انواع ظروف سراميكي شب يلدا

قبل از اينكه محصولات و ظروف سراميكي شب يلدا كه در شهر لالجين توليد مي شوند را به شما معرفي كنيم، ابتدا نگاهي به تاريخجه شب يلدا مي اندازيم و آداب و رسوم مخصوص اين شب را كه همه ما آنها را مي دانيم باهم مرور مي كنيم. با شهر سفال همراه باشيد.

انواع ظروف سراميكي شب يلداانواع ظروف سراميكي شب يلدا

شب يلدا

شب يلدا يا به زبان عاميانه “شب چله” يكي از جشن هاي باستاني ايراني است و از سال ۵۰۲ قبل از ميلاد در زمان پادشاهي داريوش اول به تقويم ايرانيان اضافه شده است. اين شب در نيم كره شمالي بلندترين شب سال است كه بعد از آن به مرور روزها كوتاه تر مي شوند به زبان علم نجوم به اين اتفاق انقلاب زمستاني مي گويند.

شب يلدا در كشور ما فاصله آخرين روز پاييز يعني از غروب ۳۰آذرماه تا طلوع آفتاب يك دي يعني اولين روز زمستان است. در اين شب خانواده ها دور هم جمع مي شوند و با سرو ميوه هاي مخصوص اين شب مثل انار و هندوانه و يك سري تنقلات آن را جشن مي گيرند، شاهنامه مي خوانند و فال حافظ مي گيرند.

ريشه نام يلدا

يلدا از يك واژه سرياني به معناي زايش گرفته شده است. همانطور كه گفته شد به شب يلدا شب چله هم مي گويند و دليل آن اين است كه ۴۰ روز اول فصل زمستان را چله بزرگ و ۲۰ روز آخر آن را چله كوچگ مي گويند.

بطور كلي ما دو چله داريم، يك چله در آغاز تابستان يعني تير ماه كه طولاني ترين روز است و به آن انقلاب تابستاني مي گويند، يك چله هم در آغاز زمستان كه طولاني ترين شب سال است و به آن انقلاب زمستاني مي گويند. چله برگرفته از چهل كه مخفف چهله است و لزوما به معني ۴۰ روز نيست و نشان دهنده گذشت يك دوره زماني مشخص است.

آداب و رسوم شب چله

در اين شب مردم خوراكي هايي مثل انار، هندوانه، ميوه هاي زمستاني، تنقلاتي مثل آجيل سرو مي كنند و بزرگ خانواده براي بقيه اعضا شاهنامه مي خواند و فال حافظ مي گيرد.

اگر مي خواهيد بصورت جامع و كامل راجع به شب يلدا بدانيد مي توانيد سري به ويكي پديا بزنيد، در اينجا بيشتر از اين وقت شما را نمي گيريم و در ادامه محصولات سفالي و سراميكي را كه در شب يلدا استفاده مي شوند و توليد شهر لالجين هستند را به شما معرفي مي كنيم.

ظروف سراميكي شب يلدا

ما هر سال براي زيباتر شدن سفره شب يلداي خود از يك سري ظروف دست ساز كه طرح هندوانه دارند يا سنتي هستند استفاده مي كنيم.

اين ظروف شامل يك سري ظروف سراميكي براي ريختن تنقلات، چيدن ميوه و شيريني كه در طرح هاي متنوع، ساده و طرح دار هستند و به رنگ آبي فيروزه اي لعاب كاري شده اند و يا بصورت نقاشي زيرلعابي يا رولعابي نقاشي شده و سپس لعابكاري شده اند و همچنين انار هاي سراميكي كه در مدل هاي متنوع توليد شده اند به وسيله لعاب رنگي به رنگ انار طبيعي لعابكاري شده اند و يا با استفاده از تكنيك هاي مختلف مانند ميناكاري و يا تكنيك احيايي تزيين شده اند و به عنوان دكور و ديزاين در شب يلدا استفاده مي شوند.

انواع ظروف سراميكي شب يلداانواع ظروف سراميكي شب يلدا

كسب اطلاعات بيشتر: خريد انار سراميكي طرح مشبك

توليد ظروف سراميكي

ظروف سراميكي كه در شب يلدا براي چيدن ميز يا سفره شب يلدا استفاده مي شوند همگي در شهر لالجين توليد مي شوند، اين ظروف بيشتر سراميكي هستند و تنوع محصولات سراميكي بيشتر از سفالي است. توليد كنندگان به وسيله مواد دوغابي شكل و قالب هاي گچي محصولات متنوعي توليد مي كنند و آن ها را با تم يلدا طراحي و نقاشي مي كنند.

انواع ظروف سراميكي شب يلداانواع ظروف سراميكي شب يلدا

كسب اطلاعات بيشتر: خريد انار سراميكي شب يلدا

گلدان سراميكي با طرح انار و هندوانه

گلدان هايي كه در شهر سفال موجود هستند و بصورت نقاشي زيرلعابي تزئين شده اند هم مي توانند انتخابي جهت ديزاين ميز ما باشند، اين گلدان ها طرحي مانند هندوانه يا انار دارند، و در ۳ سايز مختلف موجود هستند، در تصوير زير يك نمونه از آنها را مشاهده مي كنيد.

انواع ظروف سراميكي شب يلداانواع ظروف سراميكي شب يلدا

خريد ظروف خام و بيسكويتي

بعضي از افراد علاقه دارند ظروفي كه در اين شب و يا عيدنوروز استفاده مي كنند را خودشان نقاشي كنند و يا كسب و كار خانگي دارند، در اين صورت مي توانند اين ظروف را بصورت خام خريداري كنند و خودشان آن را نقاشي كنند، كه اين نياز به تجهيزات خاصي دارد و ظروف سراميكي بعد از نقاشي و لعابكاري حتما بايد حرارت ببينند و در كوره مخصوص پخته شوند.

خريد ظروف سراميكي شب يلدا

شهر سفال علاوه بر فروش گلدان هاي سفالي و سراميكي و همينطور سفال خام قصد دارد محصولان مربوط به شب يلدا و عيد نوروز را نيز به سايت اضافه كند، شما مي توانيد يك سري از محصولات مخصوص شب يلدا را بصورت اينترنتي خريد كنيد. خريد محصولات هم بصورت عمده و هم بصورت خرده امكان پذير است. به زودي اين محصولات جهت خريد در سايت بارگذاري خواهند شد.

راستي! خوشحال ميشيم در   كانال تلگرام   يا  پيج اينستاگرام    شهر سفال عضو بشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.