یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خريد گلدان سراميكي از لالجين

خريد آنلاين انواع گلدان سفالي و سراميكي از لالجين

خريد گلدان سراميكي از لالجين

۴ بازديد

خريد گلدان سراميكي از لالجين

گلدان هاي سراميكي با ظاهر فوق العاده زيبا در طرح ها و مدل هاي متفاوتي در بازار موجود هستند، علاوه بر اين ابعاد متفاوتي نيز دارند، در ادامه بيشتر با گلدان سراميكي آشنا مي شويم. اگر قصد خريد گلدان سراميكي داريد، با شهر سفال همراه باشيد.

سراميك چيست؟

به طور كلي مي توانيم بگوييم هر ماده اي كه در حرارت بالاي 600 درجه سانتي گراد قرار بگبرد و تغيير شكل دهد سراميك نام دارد. ماده‌ي اوليه‌ي تشكيل دهنده ي سراميك‌ها دوغابي شكل يعني نه مايع است و نه جامد و حالت چسبندگي كمتري دارد.

به دليل دوغابي بودن ماده اوليه سراميك، استادكاران از قالب هاي گچي براي توليد گلدان سراميكي يا هر شيء سراميكي استفاده مي كنند.

دليل تنوع  محصولات سراميكي همين قالب هاي گچي است كه هر توليدكننده به هر تعداد كه لازم داشته باشد با هر مدل و اندازه مي تواند تهيه و استفاده  كند.

توليدي گلدان سراميكي

بعد از اينكه ماده اوليه سراميك آماده شد، استادكاران اين ماده را داخل قالب هاي مخصوص مي ريزند و قالب را با يك كش محكم مي بندند و روي ميزهاي مخصوص اين كار قرار مي دهند تا ماده اضافه آن داخل ظرفي كه زير ميز قرار دارد بريزد.

بعد از اينكه زمان مشخص گذشت و به اصطلاح دوغاب سفت و خشك شد قالب را باز مي كنند و گلدان را خارج مي كنند و روي يك تخته مي گذارند و اجازه مي دهند خشك شود.

بعد از خشك شدن قسمت هاي اضافي گلدان را تراش مي دهند و با ابر خيس مي شورند تا سطح آن صاف شود و باز اجازه مي دهند خشك شود، بعد از اين مرحله گلدان ها را داخل كوره مي چينند تا براي چند ساعت تحت حرارت زياد قرار بگيرد و به حالت بيسكويتي دربيايد.

بعد از اينكه گلدان پخته شد و كوره سرد شد گلدان ها را براي رنگ آميزي و لعابكاري خارج مي كنند تا مجدد بعد از اين كارها داخل كوره روند و گلدان نهايي ساخته شود.

نقاشي گلدان سراميكي

براي نقاشي روي گلدان هاي سراميكي از يك سري رنگ هاي پودري استفاده مي شود كه اين رنگ ها را با مقدار كمي آب مخلوط مي كنند و طي رنگ آميزي گلدان هرچند دقيقه يكبار هم ميزنند تا رنگ ته نشين نشود، بعد از كشيدن طرح، رنگ بلافاصله خشك مي شود و به راحتي هم پاك مي شود به همين دليل بايد مراقب بود تا گلدان با جايي برخورد نكند تا طرح آن پاك شود.

بعد از طراحي، گلدان يك لايه لعاب سفيد ميخورد و مجدد داخل كوره مي رود، اين لعاب باعث مي شود گلدان سطح صاف و شفافي داشته باشد، بعضي از توليدكنندگان گلدان هاي سراميكي را نقاشي نمي كنند و فقط لعاب سفيد روي آن مي زنند و داخل كوره مي گذارند، ما در فروشگاه شهر سفال هر دو مدل گلدان را داريم.

خريد گلدان سراميكي بصورت عمده از لالجين | شهر سفالخريد گلدان سراميكي زيرلعابي _ خريد گلدان سراميكي

مزايا و معايب گلدان سراميكي

مزايا

شما قبل از خريد گلدان سراميكي بايد مزايا و معايب آن را بدانيد، گلدان هاي سراميكي براي گياهاني كه احتياج به رطوبت دارند گزينه ي مناسبي هستند.

اين جنس گلدان ها تا حد كافي محكم هستند كه بتوانند از گياهي كه در آنها كاشته شده به خوبي محافظت كنند. و در انتهاي خود منفذ يا زهكش دارند كه آب اضافي گلدان از اين قسمت خارج مي شود.

در اين صورت شما به زير گلداني نياز پيدا خواهيد كه آن را نيز مي توانيد از شهر سفال تهيه كنيد، براي مشاهده سايز هاي مختلف زير گلداني سراميكي اينجا كليك كنيد.

اگر اين منفذ در انتهاي گلدان وجود نداشته باشد، آب اضافي داخل گلدان جمع مي شود كه بسيار براي گياه ما مضر است و ممكن است باعث از بين رفتن گياه شود.

گلدان هاي سراميكي در مدل هاي متنوع و در طرح و نقش هاي متفاوت در بازار موجود مي باشند كه پاسخگوي هر سليقه اي هستند و هركس مي تواند براي ديزاين منزل يا محل كار خود از گلدان هاي سراميكي استفاده كند زيرا اين گلدان ها بسيار زيبا هستند و به راحتي با فضاي ما ست و هماهنگ مي شوند.

معايب

بعضي از گلدان هاي سراميكي سنگين هستند به همين دليل اگر گياه ما احتياج به جابجايي دارد نمي توان از اين گلدان ها استفاده كرد. اين گلدان ها به دليل اينكه از مواد خاصي توليد مي شوند از نظر قيمت تقريبا گران تر از گلدان هايي با جنس سفالي يا پلاستيكي هستند.

گلدان هاي سراميكي نبايد در هواي سرد و گرم قرار بگيرند زيرا سرد و گرم شدن هوا باعث ترك و شكاف برداشتن گلدان مي شود به همين دليل محل نگهداري گلدان سراميكي بايد هواي معتدلي داشته باشد. پس هنگام خريد گلدان سراميكي حتما بايد به اين موارد دقت كرد.

تفاوت انواع گلدان ها

به طور كلي ما سه دسته گلدان داريم: گلدان سفالي، گلدان سراميكي، گلدان پلاستيكي و …، در اينجا ميخواهيم 3 نوع از اين گلدان ها را با يكديگر مقايسه كنيم.

گلدان سفالي

بسياري از ما گلدان سفالي را مي شناسيم و همينطور مي دانيم كه چگونه ساخته مي شود چرا كه اين جنس گلدان قدمت زيادي دارد.

گلدان هاي سفالي برخلاف گلدان هاي سراميكي ظرافت خاصي دارند به همين دليل ممكن است به راحتي هم آسيب ببينند و بشكنند، سريع تر خشك مي شوند و براي گياهاني مانند كاكتوس كه احتياج به رطوبت ندارند گزينه ي مناسبي هستند.

به دليل متخلخل بودن و وجود منافذ ريز روي بدنه آب داخل گلدان زودتر خشك مي شود و گياه به راحتي نفس مي كشد، اين گلدان ها از نظر قيمت هم ارزان تر هستند.

به دليل اينكه گلدان سفالي از خاك ساخته شده است استفاده از آن حس آرامش به همراه دارد. گلدان سفالي مدل هاي مختلفي دارد و به روش هاي مختلفي رنگ آميزي مي شود كه معروف ترين روش آن ميناكاري است كه در آن از طرح هاي اسليمي استفاده مي شود.

گلدان پلاستيكي

گلدان هاي پلاستيكي بسيار سبك تر و ارزان تر از گلدان هاي سفالي و سراميكي هستند و مي توان اكثر گياهان را در آنها نگهداري كرد. برخلاف ساير گلدان ها، گلدان هاي پلاستيكي طول عمر كمتري دارند. و همه جا قابل دسترس هستند و به راحتي مي توان آنها را تهيه و استفاده كرد.

ما اين گلدان ها را از نظر فيزيكي و روش استفاده مقايسه كرديم، اين گلدان ها هر كدام روش خاصي در توليد دارند كه در صفحات ديگر مفصل به آن پرداخته ايم.

تشخيص گلدان سراميكي مرغوب

قبل از خريد گلدان سراميكي علاوه بر مزايا و معايب آن بايد كيفيت آن را نيز بررسي كرد. بطور كلي گلدان سراميكي مرغوب سطح كاملا صاف و يك سطحي دارد و در بدنه آن برآمدگي يا سوراخ هاي ريز كه در اصطلاح به آن سوزني مي گويند وجود ندارد.

همينطور اگر لعاب استفاده شده در آن كيفيت خوبي داشته باشد بدنه شفافي به گلدان مي دهد. همينطور از هر زاويه كه به گلدان نگاه كنيد قرينه است، اگر تمام اين موارد در يك گلدان سراميكي بود به اين معني است كه در يك كارگاه خوب توليد شده است. 

خريد گلدان سراميكي بصورت عمده از لالجين | شهر سفالخريد گلدان سراميكي كوچك _ خريد گلدان سراميكي

قيمت گلدان سراميكي

با توجه به اينكه مواد اوليه محصولات سراميكي گران مي باشد و فرآيند توليد مواد اوليه طولاني است، به همين دليل محصولات سراميكي نسبت به سفالي گران قيمت تر هستند و اين قيمت به ابعاد محصول موردنظر هم بستگي دارد، يعني هرچه محصول بزرگتر باشد قيمت آن هم به نسبت بيشتر است.

خريد عمده گلدان سراميكي

شما مي توانيد مجموعه ي متنوعي از گلدان هاي سراميكي را در سايز ها و مدل هاي متفاوت در اين سايت مشاهده كنيد و در صورت نياز به هركدام از آنها به راحتي از طريق سايت براي خريد اقدام كنيد.

و همينطور براي خريد گلدان سراميكي به صورت عمده مي توانيد با همكاران ما در پشتيباني تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنند، شماره تماس 09189082388

خريد گلدان سراميكي بصورت عمده از لالجين | شهر سفالخريد گلدان سراميكي تبليغاتي | خريد گلدان سراميكي

براي ديدن نمونه هاي بيشتر از محصولات سفالي و سراميكي و خريد گلدان سراميكي از سايت فروشگاه شهر سفال ديدن كنيد.

راستي! خوشحال ميشيم در   كانال تلگرام  يا   پيج اينستاگرام    شهر سفال عضو بشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد